Ügyfélkapcsolati irodák berendezése
Az ügyfélkapcsolati iroda talán annyiban különbözik egy sima, mezei irodától, hogy ott naponta megannyi ember megfordul. Ennek okán, ha irodaberendezésről beszélünk, akkor egyértelműnek hat, hogy olyan minőségi irodabútorokkal szükséges berendezni, amely strapabíróbb, masszívabb, mint átlagos testvérei. Ezekre a helyekre már várótermet is ki kell alakítani, melyeket ajánlatos már csak gazdaságosság szempontjából is masszív, időtálló bútorokkal berendezni. Ám ez nem elég, megannyi más szempontnak is meg kell felelni az ügyfeleket fogadó irodák berendezése során. Lássuk most, melyek ezek.
Otthonos, megnyugtató környezet
Ügyfelekkel foglalkozó irodák általában az ügyfelek panaszaival, problémáival foglalkoznak. Ahhoz, hogy a kliens kellemes, biztonságos környezetben érezze magát, és könnyebben, gördülékenyebben menjen az ügyintézés, problémamegoldás, szükségszerű, hogy otthonos, megnyugtató környezetet hozzunk létre az irodában. Fontos a színek harmóniája, ennek okán a meleg földszínek és a nap színei azok, melyek meghitt hangulatot kelthetnek. Az otthonos érzés megteremtéséhez nem elég a színek harmóniája, szükségszerű otthonos bútorokat is beszereznünk. Egy kellemes tapintású kárpitozással készült kanapé vagy fotelek, illetve néhány kiegészítő tekintetében is célszerű a kellemes légkör kialakítására törekedni.
A kényelem elsődleges szempont
Az otthonos környezet megteremtésére is kiemelt figyelmet kell fordítani az ügyfélszolgálatos munkahelyeken, de épp olyan fontos a kényelem is. A zsúfolt helyiségek, a kényelmetlen várótermi padok vagy leharcolt, kopott székek feszélyezetté teszik a klienseket, negatív hangulattal töltik meg a helyiséget. Ennek okán nagyon lényeges, hogy az iroda és a váróhelyiség is szellősen, illetve kényelemes bútorokkal legyen berendezve. A várótermi padok vagy székek magas kopásállóságú kárpitozással legyenek ellátva, illetve könnyen tisztítható anyagokkal legyenek bevonva.
Az ügyfélkapcsolatos munkahelyek berendezése
Az ügyfelek kellemes benyomásáról, otthonos és kényelmes környezet kialakításáról már volt szó, azonban az irodában dolgozó, ügyfelekkel foglalkozó kolléga szempontjairól még nem beszéltünk. Azok a munkatársak, akik ügyfelekkel foglalkoznak, nap mint nap stresszhelyzetnek vannak kitéve, ennek okán a megnyugtató és otthonos környezet számukra is nagyon fontos és meghatározó. Célszerű úgy elhelyezni a tárolóbútorokat az irodában, hogy lehetőleg minden az ügyintéző kezére essen, ami azért fontos, mert így gördülékenyebben megy a munka, elégedettebbek lesznek az ügyfelek is. A komódok, a könyvespolcok, az irodaszekrények az iratok tárolása szempontjából lesznek hasznosak, az íróasztalnak és a forgószéknek pedig olyannyira kell kényelmesnek lennie az ügyintéző számára, hogy ott egész nap komfortosan érezze magát. Ne feledkezzünk meg a kiegészítőkről, egy cserép virágról sem, ami otthonosabb, kellemes érzést teremt az irodában.